Casestudy: Max & Mila golden ticket

Casestudy: Max & Mila golden ticket

Toen Henk zijn hotel had verkocht, wilde hij graag iets heel anders doen. Al jaren liep hij met een idee rond en nu was het tijd om die droom werkelijkheid te maken. SYSO mocht hem helpen om dat visueel en tastbaar te maken en dat hoef je ons geen twee keer te vragen! We werkten met veel plezier aan Max & Mila en dit is het resultaat.

Wat is Max & Mila?

Max & Mila is een merk dat zich richt op het creëren van een betoverende wereld voor kinderen van alle leeftijden, waar zij zichzelf kunnen zijn en hun verbeelding de vrije loop kunnen laten. Het bedrijf opereert onder de naam Max & Mila Media en is gespecialiseerd in het produceren van decoratieve wandplaten met thema’s uit sprookjes en kinderliedjes. Deze producten zijn verrijkt met de magische fotografie van Mause Fotografie en worden gecombineerd met luisterverhalen en liedjes die de visuele ervaring aanvullen.

Max & Mila's assortiment bestaat niet alleen uit wandplaten, maar ook uit spelletjes, een kalender en ansichtkaarten die allemaal de unieke sprookjes- en liedjesthema's bevatten. Deze producten zijn ontworpen om duurzaam en waardevol te zijn, met als doel om mooie, blijvende herinneringen te creëren voor zowel kinderen als hun ouders.

Het merk staat bekend om zijn kwaliteit en creativiteit, en belooft unieke, inspirerende items die kinderen aanmoedigen om elk moment als een onvergetelijke herinnering te koesteren. Max & Mila biedt hiermee een rijke bron van inspiratie voor de creatieve en speelse ontwikkeling van kinderen.

Golden ticket

Henk koos voor een Golden ticket en zo ontwikkelden een gloednieuwe branding from scratch, bouwden we de webshop met Shopify webshop en volgde er een kort 1-op-1 coachingstraject.
 

Resultaat

In dit geval hebben we ook meegedacht over de naam. Het moest makkelijk te onthouden zijn, persoonlijk aandoen en ook een beetje nostalgisch. Voor het symbool was Henk heel duidelijk, hij wilde graag iets met een uil. Algauw zagen we het logo voor ons, een uil die een jonge uil onder de vleugels neemt, het leven leert, maar dan wel dynamisch - niet statisch. Het zwart wit in het logo doet onbewust een beetje Jip & Janneke aan. De kleuren van de huisstijl zijn met opzet primair gekozen, iets wat vaak gebruikt wordt in baby & peuterspeelgoed - maar deze kleur combinatie matcht ook uitstekend bij de prachtige Mause Fotografie platen.

Bij een branding project kijken we natuurlijk altijd naar de huidige markt. Welke concurrenten zijn er en wat doen die? Het is belangrijk voor een merk om vooral niet op de concurrent te lijken. Door een brand masterplan komen we achter het doel, doelgroep, missie, visie en kernwaarden en die verwerken we dan in de nieuwe branding. Dat is in het kort hoe je een love brand lading geeft. 

De Shopify webshop

De webshop is gebouwd met Shopify, een fijne SaaS e-commerce oplossing die meegroeit met de onderneming en standaard is uitgerust met veel automatische marketing opties. Er is gekozen voor het uitgebreid en flexibel thema waar we alle kanten mee op konden. We hebben de opzet rustig gehouden en vooral duidelijk. De platen zijn in mooie mockup's gezet, zodat deze goed tot de verbeelding spreken van de potentiële klant.
 

We stelden Henk van Max & Mila Media een paar vragen

Wanneer en waarom ben je met jouw onderneming begonnen?

Ik ben met Max & Mila begonnen in september 2022. In juni van dat jaar heb ik mijn hotel in Delft na 18,5 jaar verkocht. Na de zomervakantie ben ik mij langzaamaan af gaan vragen wat ik zou willen gaan doen. Het moest totaal iets anders worden dan de hotellerie. Uiteindelijk ben ik het gaan zoeken in creatieve en educatieve producten voor jonge kinderen en hun opvoeders. De vorm van een webshop leek mij een goede manier om zo het werken te combineren met mijn gezin.

Wat vind je zelf het/de allerleukste product(categorie) uit het assortiment?

Mijn persoonlijk favoriete platen zijn die van "Pinokkio" en "Smakelijk eten, smakelijk drinken". Aan de hand van deze platen kan ik altijd heel goed aan mensen duidelijk maken waar de platen van Max & Mila voor staan. En.....stiekem vind ik de plaat "Olifantje in het bos" eigenlijk ook een hele mooie!
 

Wat heeft je doen besluiten SYSO in de arm te nemen?

In mijn zoektocht naar een nieuw te maken website kwam ik uit bij Shopify. Al verder zoekend kwam ik SYSO tegen. Met name het totaalpakket dat zij leveren sprak mij aan. Omdat ik jaren in een heel andere branche werkzaam was geweest, had ik behoefte aan een partij die mij op verschillende gebieden (het neerzetten van het merk, bouwen van de website en marketing en communicatie) kon helpen. SYSO heeft mijn verwachtingen zeker waargemaakt.

Waarmee ben je het meest blij als het gaat om de nieuwe branding en webshop?

Het leukste blijven voor mij toch wel de naam en het logo. Samen met het kiezen van de naam, was het nadenken over het logo een leuk onderdeel aan het begin van het gehele traject. Het voelde echt als een proces waarin we samen optrokken en tot een mooi resultaat zijn gekomen. De voorzet van Mariko over de merknaam met 2 lossen namen die met elkaar werden verbonden door het &-teken. Aangevuld met mijn eigen keuze voor twee "internationale" namen die allitereren. Voor het logo kwam ik zelf met het voorstel van de twee uiltjes die symbool staan voor "wijsheid en leren", maar ook voor "samen". Vervolgens wist Mariko mij zeer positief te verrassen met de dynamiek van de twee uiltjes die om elkaar heen bewegen in plaats van de geijkte uiltjes die naast elkaar zitten op een tak.

Mogen we weten wat de toekomstplannen zijn?

Op dit moment zijn  we nog bezig met het maken van de luistersprookjes, die horen bij de sprookjesplaten. Samen met de videoclips van de kinderliedjes, die we al hebben, kunnen die samen een leuk en leerzaam onderdeel zijn van een Max & Mila video- en podcastkanaal. Uiteindelijk zouden deze digitale producten samen met een sprookjes- en liedjesboek een mooie aanvulling kunnen worden op de serie wandplaten die we hebben. Naast de spelletjes, kalenders en kaarten die we al in ons assortiment hebben, zou een Max & Mila app met spelletjes, liedjes en verhaaltjes het helemaal afmaken.

Met dit complete assortiment hopen we dan een belangrijke rol te gaan spelen in het verbinden van jonge kinderen en hun ouders en medeopvoeders. Niet alleen in kinderkamers, maar zeker ook in de locaties van de kinderopvang willen we met onze wandplaten aanwezig zijn om opvoeders extra's te bieden om met jongere kinderen de verbinding aan te gaan, kennis en cultuur over te dragen en samen te genieten van het moment.

De producten van Max & Mila geven "opvoeders" de kans om samen met de nieuwe generatie mooie herinneringen te maken, die een leven lang mee gaan. Het samen spelen, samen leren en samen genieten van mooie dingen voegt iets heel waardevols toe aan de kindertijd. Niet alleen voor de kinderen zelf, maar zeker ook voor de opvoeders van de kinderen. 

Zou je SYSO aanbevelen?

Ik zou SYSO van harte aanbevelen! In alles merk je dat er heel veel kennis en ervaring aanwezig is. Dit maakt dat je echt wordt meegenomen in de reis naar een complete webshop die staat als een huis. Dit geldt ook als je op zoek bent naar een rebranding of zelfs vanaf de grond een nieuw merk wilt opzetten!

Dankjewel Henk!

Dank voor het vertrouwen in SYSO en voor de inspirerende opdracht om samen Max & Mila tot leven te brengen. Het was ontzettend leuk om met jou samen te werken en jouw visie visueel en tastbaar te maken. We zijn trots op wat we samen hebben bereikt en bewonderen de passie en toewijding waarmee je Max & Mila hebt opgebouwd. Jouw droom om een betoverende wereld voor kinderen en hun opvoeders te creëren, is inspirerend! We wensen je alle succes en veel plezier met deze prachtige onderneming. We zijn ervan overtuigd dat Max & Mila vele harten zal veroveren en blijvende herinneringen zal maken voor zowel kinderen als hun ouders.

Happlify, jouw happy shopping guide

Zo'n mooie shop mag natuurlijk niet ontbreken op de leukste happy shopping guide van Nederland en België: Happlify! En dus kreeg Max & Mila ook een mooi plekje.

Happlify is een hard groeiende, kwalitatieve shopping guide voor vrouwen (30+ jaar) die een frisse en vertrouwde plek zoeken waar zij kennis kunnen maken met leuke, bijzondere en veilige webshops. Op het blog vinden ze inspirerende artikelen over lifestyle, positiviteit, leuke uitjes en recepten. Wil jij ook zichtbaar worden bij een groter publiek? Meer informatie vind je hier: Happlify samenwerken en adverteren.

👉 Ben jij ook toe aan een serieuze mooie (re)branding?
👉 Of wil je een professionele nieuwe webshop?
👉 Golden tickets rule