Casestudy: by gitte branding

Casestudy: by gitte branding

10 jaar geleden maakte Gitte de eerste hoes voor haar eigen iPad, omdat ze niets kon vinden wat ze mooi en goed gemaakt vond. Haar inspiratie komt van de materialen waarmee ze werkt: plantaardig gelooid leer en wolvilt, twee van de oudste materialen door mensenhanden gemaakt. Een prachtige match met de by gitte ontwerpen. Gitte gelooft heilig in de combinatie, schoonheid en functie.

In 2020 begon Gitte bij SYSO met het Content coach programma. Inmiddels heeft ze lifetime access tot alle tools (SYSO Campus VIP) en was zij in 2021 toe aan een nieuwe, tijdloze branding. Hier zie je het resultaat en over een tijdje zal er ook een nieuwe webshop zijn, gemaakt in Shopify met de Shopify webshop DIY cursus.

by gitte

Bij een branding project hebben we altijd eerst een gesprek, dan een online intake (vragenformulier) en vervolgens wordt er door ons een moodboard gemaakt. We bespreken dit moodboard met de klant, halen weg wat minder aanspreekt en voegen toe waar nodig. Uiteindelijk ontstaat dan een mooi visueel uitgangspunt en gaan we aan de slag.

Resultaat

Het resultaat voor by gitte is een strakke, minimalistische, serene stijl die past bij de producten, overtuiging en waarden van Gitte's onderneming. Stijlvol en tijdloos is op elk vlak ons uitgangspunt geweest bij dit ontwerp. Zo kan het logo de tand des tijd zonder twijfel doorstaan, evenals de duurzame producten waarop het terechtkomt.

by gitte restyling

   
Gitte

We stelden Gitte van by gitte een paar vragen

Waarom ben je by gitte begonnen?

Ik ben by gitte in 2010 begonnen omdat ik niet de iPad hoes kon vinden die ik wilde voor onze eerste iPad. Ik maakte al accessoires voor in huis, zoals kussens, etui’s en schooltassen voor de kids. by gitte kreeg vorm door de hoezen die ik ging maken.

Wat vind jij het allerleukste product(categorie) uit jouw assortiment?

Het allerleukste product nu vind ik de pen hoes elastiek, heel handig om aan je notitieboek te hangen en je pen goed te beschermen, zodat de pen clip er bijvoorbeeld niet af kan breken. Zo is de pen hoes elastiek ook ontstaan, ik gespte eerder altijd mijn pen aan het elastiek van m’n notitieboek, tot de dag dat ik m’n notitieboek uit m’n tas wilde halen en m’n pen kapot trok… Dat zal me nu niet meer gebeuren. En eigenlijk alles wat in de categorie werkplek staat is favoriet, het zijn de gereedschappen waarmee ik werk. Items met een duidelijk doel, daar houd ik van.

Wat heeft je doen besluiten SYSO in de arm te nemen?

Ik was al klant omdat ik halverwege 2020 ben ingestapt in het Content coach programma. Daarvoor had ik ook al losse producten gekocht, het Sell your stuff online boek, het e-book, Master your planning, wat nu een uitgebreide cursus is. Ik was al overtuigd van de werking van SYSO.

Ben je blij en wat heb je als resultaat behaald met je nieuwe branding tot nu toe?

Ik ben super blij met m’n nieuwe logo en beeldmerk! Ik sta juist op het punt om het met stille trom te lanceren. Dus nog geen echt resultaat. Ik kan er lang over doen om ergens aan te wennen, daar heb ik de tijd voor genomen en nu is het tijd om het aan de buitenwereld te laten zien. De hele weg van ontwerpen en presenteren van de nieuwe branding was een feestje, ik was blij verrast met het resultaat. Er is goed geluisterd naar mijn vraag, dat zie ik terug in de nieuwe branding.

Mogen we weten wat je toekomstplannen zijn?

Mijn toekomstplannen zijn om te groeien met by gitte, ik kan nu al niet meer alles zelf maken. Het ontwerpproces van nieuwe items zal ik altijd zelf blijven doen, maar uiteindelijk zou ik het super tof vinden als anderen me helpen met de productie ervan. Het maatwerk op aanvraag zal ik ook zelf blijven doen, dat zijn unieke stuks, vaak als uitgangspunt een bestaand item aangevuld met eigen wensen, de krenten uit de pap.

Zou je SYSO aanbevelen?

Zeker! Ik heb in eerste instantie getwijfeld om de branding te laten doen door SYSO, omdat ik de meeste branding ontwerpen te gezellig vond, ik twijfelde niet aan hun kunnen, maar meer of ze bij mijn merk zouden passen. Die twijfel is totaal weggenomen door te kijken naar ontwerpen van Loaded ink (het brandingbureau van Mark en Mariko). De communicatie met Mariko is fijn, niet gehaast of afgeraffeld. De presentaties zijn helder en de vertaling van mijn vragen zag ik er echt in terug.

Dankjewel Gitte

Het was een bijzonder project waar Mark en ik (Mariko) samen en wederom met veel plezier aan hebben gewerkt. We hebben je laten zien dat we onszelf volledig onderdompelen in de wereld van onze klant - en diens klanten. Dat we altijd iets ontwerpen wat de onderneming op z'n allerbest visueel vertaalt én dat we niet zomaar ergens ons eigen sausje overheen gooien. Gitte, dankjewel voor je vertrouwen. We wensen je heel veel succes met de groei van jouw mooie by gitte. Wij volgen.

👉 Ben jij ook toe aan een mooie (re)branding?
👉 Liever (ook) een nieuwe webshop?