Casestudy: MT-Sfeeridee branding + webshop

Casestudy: MT-Sfeeridee branding + webshop

MT-Sfeeridee mogen we al sinds 2016 onze klant noemen. In dat jaar hebben we deze mooie onderneming in Huissen voorzien van een nieuwe huisstijl en webshop update. Het logo en de branding staat nog fier overeind, maar de website hebben we afgelopen jaar mogen verhuizen naar Shopify.

Voor een rustieke en luxe woonstijl kun je terecht bij MT-Sfeeridee, een prachtige stenen winkel waar je onmogelijk ongeïnspireerd van thuiskomt. Alles is mooi gestyled en je kunt er voor elk detail terecht: meubels, unieke woonaccessoires, kleur op de muur, bijzondere stenen vloeren en gordijnen. Letterlijk alles. en dat is precies waar het na jaren misging bij de webshop. Het was tijd voor een (veel) grotere jas.

Resultaat

De branding is inmiddels alweer zes jaar geleden gerestyled, maar blijkt absoluut tijdloos. Precies waar wij graag voor gaan als we een logo ontwikkelen. Of we dat nu met Sell your stuff online doen of dat we een branding traject ingaan met Loaded ink, duurzaamheid is altijd (al 20 jaar) onze uitgangspositie.

De nieuwe webshop

De nieuwe webshop is door ons gebouwd in Shopify. Shopify is een fijne SaaS e-commerce oplossing die meegroeit met de onderneming en standaard is uitgerust met veel automatische marketing opties. MT Sfeeridee heeft een enorm productassortiment, daar is het juiste thema bij gezocht. Ook hebben we de webshop uitgebreid met custom binnenkijker-pagina's en overzichtelijke mega-menu's.

MT-sfeeridee webshop

   
Marie-Therese van MT-Sfeeridee

We stelden Marie-Therese van MT-Sfeeridee een paar vragen

Waarom ben je MT-Sfeeridee begonnen?

MT-Sfeeridee is ontstaan vanuit mijn passie voor interieur, sinds ik me kan herinneren ben ik al bezig met bijzondere en unieke woonaccessoires vanuit heel Europa te verkrijgen – Voorheen deed ik dit met vriendinnen als uitje, later pas toen ik mijn winkel begon kwamen deze parels ook in de verkoop terecht! Zo was het bijvoorbeeld 20 jaar geleden praktisch onmogelijk om kalkverf en krijtverf naar Nederland te krijgen, dit moesten wij zelf gaan ophalen in Frankrijk of Engeland.

In 2011 zijn mijn man en ik aan een grote uitdaging begonnen, een rigoureuze verbouwing van een groot pand in het centrum van Huissen. Toen het ‘winkel gedeelte’ begon vorm te geven wist ik zeker dat ik hier zelf een winkel wilde openen, nog geen week later zaten mijn man en ik in de auto naar Frankrijk… De eerste inkoop was een feit en binnen 3 weken was de grand opening!

Wat vind jij het allerleukste product(categorie) uit het assortiment?

Absoluut de meubels, er is niks zo divers als de woonwensen van een gezin, koppel of een bedrijf vertalen in de daarbij passende meubels. Al onze meubels worden in Nederland geproduceerd en zijn op de millimeter te personaliseren, van de allerzachtste velours stof op een eetkamerstoel tot een grove geweven Belgische linnen op de bank. Het mooie is dat een bank in onze showroom nóóit een keer hetzelfde besteld wordt! Iedere klant geeft er een eigen, op maat gemaakte twist aan en dat is wat deze productcategorie zo leuk maakt.

Wat heeft je doen besluiten SYSO in de arm te nemen?

Ik heb eerst een telefoongesprek aangevraagd met Mariko om wat meer informatie te vergaren, dit voelde direct goed. Een fijn en eerlijk advies gesprek heeft voor ons heel veel beren van de weg gehaald – Voor ons was alles nieuw, dus lastig. Ik heb me direct aangemeld voor het Content Coach Programma (lifetime) en het E-mail marketing magic programma, want als we het doen… Dan doen we het goed ;-)

En dat bleek. Binnen vier jaar waren wij op ons vorige platform alweer uit ons jasje gegroeid en heeft Mariko ons ook geholpen met de bouw en verhuizing naar het nieuwe platform, Shopify. Beste keuze ooit, zonder Mariko en haar team hadden wij dit niet gekund! Persoonlijke begeleiding en interesse waren voor ons de absolute doorslaggevende factor om Mariko een tweede keer te berichten voor deze grote job.

Ben je blij en wat heb je als resultaat behaald met je nieuwe branding tot nu toe?

Meer dan blij! Het kwam voor ons perfect uit, de nieuwe webshop en de nieuwe winkel kregen allebei het nieuwe logo en de nieuwe branding. Dit zag er direct professioneel en vertrouwd uit!

Voor ons is het een groot gemak dat de branding is uitgewerkt door een professional, hierdoor kunnen wij dit doorvoeren in al onze sociale media kanalen en zijn wij direct te herkennen door onze klanten – zowel online als offline. Soms lopen er mensen langs de winkel: "Hey, MT-Sfeeridee – Dat logo zie ik altijd op Pinterest!", dat is wel cool natuurlijk.

Zou je SYSO aanbevelen?

Ja absoluut, wij kijken terug op een fijne en duidelijke samenwerking met Mariko en het SYSO team.

Dankjewel

Het is altijd heel fijn voor MT-Sfeeridee te werken. In de loop van de jaren hebben we het bedrijf flink zien groeien en het is heel leuk om in die positieve spiraal mee te kunnen werken. Met zowel een prachtige winkel/showroom en een bijpassende webshop/-site, waar klanten online kunnen oriënteren, is jullie onderneming is een goed voorbeeld van hoe on- en offline elkaar kunnen versterken. Silke maakt prachtige binnenkijkers en inspireert de potentiële klanten met goede content. Veel succes en plezier weer met de new & improved MT-Sfeeridee webshop!

👉 Ben jij ook toe aan een mooie (re)branding?
👉 Liever (ook) een nieuwe webshop?