Casestudy: Nei voor Mij branding

Casestudy: Nei voor Mij branding

Hoe leuk we het restyen van logo's ook vinden, een branding ontwerpen en opbouwen from scratch blijft toch ook altijd wel iets bijzonders. Vaak is er dan alleen een idee voor de onderneming en misschien een vage kleur voorkeur. Dan is het ontzettend leuk om het geheel inzichtelijk te maken met een duidelijk doel, missie, een visie en om de doelgroep zichtbaar te krijgen. Dit doen we met een weloverwogen brand masterplan. Als dat klopt volgt de vormgeving en dat is bij kans nog een spannende project. Want dát is wat potentiële klanten gaan zien, daarop beslissen ze in een split second of de onderneming ze aanspreekt.

En zo kwam Nei voor Mij op ons pad, opzoek naar een eigen gezicht, en we mochten vanaf nul meedenken met Milou. Dit is het resultaat.

Wat is Nei voor Mij?

Nei voor Mij, opgericht door Milou Dulos, is een praktijk die zich richt op energetische therapie en leefstijlcoaching. Met een focus op NEI (Neuro Emotionele Integratie), helpt Milou moeders en kinderen om weer in balans te komen en biedt ze opleidingen aan voor aanstaande therapeuten. Ons brandingtraject voor Nei voor Mij had als doel de unieke waarden en diensten van Milou's praktijk helder over te brengen. We creëerden een merkidentiteit die rust, balans en empowerment uitstraalt, perfect passend bij haar holistische benadering van gezondheid en welzijn.

 

 

Bij een branding project hebben we altijd eerst een gesprek, dan een online intake (vragenformulier) en vervolgens wordt er door ons een brand masterplan en moodboard gemaakt. We bespreken beiden met de klant, halen weg wat minder aanspreekt en voegen toe waar nodig. Uiteindelijk ontstaat dan een stevig uitgangspunt en gaan we aan de slag.

Resultaat

Het resultaat voor Nei voor Mij is een fris logo, kleurenpalet en brandboard. Milou had meteen citroenen in haar hoofd en ook de uitspraak: "When life gives you lemons, make lemonade". We hebben gekozen voor een abstracte vertaling hiervan in verschillende kleurvarianten. Zo kan Milou in haar communicatie variëren. Het logo is ook klein heel herkenbaar en leesbaar. Bovendien is de look & feel totaal anders dan van haar concurrenten, iets wat natuurlijk ook hele belangrijk is als je een goede positie in de markt wilt claimen.

 

We stelden Milou van Nei voor Mij een paar vragen

Wanneer en waarom ben je destijds met jouw onderneming begonnen?

Ik ben mijn onderneming officieel gestart op 1 januari 2024. Met een lange aanloop ben in vorig jaar april al begonnen om mijn merk te ontwikkelen. Ik heb foto’s laten maken en was op zoek naar iemand voor mijn website. Ik kwam bij jullie terecht waarbij bleek dat dé reden waarom ik mijn bedrijf was gestart, ik deelde met Mariko. Namelijk de chronische migraine. De afgelopen jaren heb ik een enorme zoektocht gehad net als elke patiënt met chronische migraine naar de oplossing. Met een combinatie van leefstijl en NEI therapie heb ik die gevonden voor mezelf. Mijn medicatie kon afgebouwd worden en ik kan zeggen dat ik een gezond leven mag leiden. Dit was voor mij de grote drijfveer om andere mensen te ondersteunen in hun gezondheid. Zoveel onbegrepen klachten en mensen die al jaren zoeken naar de oplossing. Ik geloof heilig dat mensen zichzelf kunnen helen wanneer ze hun eigen proces aangaan.

Wat vind je zelf het allerleukste aan wat jij doet?

Het allerleukste vind ik om mensen een nieuwe mogelijkheid te geven in hun leven, namelijk een gezond leven. 

Wat heeft je doen besluiten SYSO in de arm te nemen?

Ik heb voor SYSO gekozen omdat ik het me verbonden voelde met Mariko en ik stap voor stap mee werd genomen in mijn eigen proces, wie ben ik? Wat wil ik uitstralen? Ik ben het meest blij met mijn frisse en gezonde uitstraling van mijn branding. Werken met de Biotensor is voor veel mensen nieuw en misschien spannend. Ik werk met het onderbewustzijn. Mijn focus ligt echt op de gezondheid en mensen helpen om zichzelf te leren kennen en wat jou unieke lichaam nodig heeft. Dit is heel goed overgekomen met de branding.

Zou je SYSO aanbevelen en waarom?

Ik zou SYSO zeker aanbevelen omdat het zo’n volledig plaatje is wat je krijgt. En hulp om op te starten. Te snappen hoe het werkt en wat je te doen staat met een nieuw bedrijf. Je gaat daardoor makkelijker door en het geeft je een zetje in de juiste richting. Daar ben ik heel dankbaar voor.

Mogen we weten wat je toekomstplannen zijn?

Voor de toekomst zie ik mezelf zoveel mogelijk mensen zowel online als live mijn trainingen en cursussen volgen. Ik zou graag veel verdieping maken waar mensen echt de diepte in duiken op het gebied van hun gezondheid. Voor nu ben ik bezig om alles online te laten draaien zodat zoveel mogelijk mensen gebruik kunnen maken van datgene waar ik zo in geloof. 

Dankjewel Milou!

Ik blijf het bijzonder vinden dat we elkaar door chronische migraine hebben gevonden en vind het heel bewonderenswaardig dat ook jouw bedrijf hieruit is ontstaan als het ware. Het was mooi om te zien dat je wist wat je wilde en dat we toch ook de vrijheid hebben gekregen om jou richting te geven. Het is mooi wat je doet en ik wens je heel veel succes met Nei voor Mij en met het helpen van anderen!

👉 Ben jij ook toe aan een mooie (re)branding?
👉 Of wil je gewoon dat we alles uit handen nemen?