Altijd bereikbaar zijn is niet nodig - 3 tips

Altijd bereikbaar zijn is niet nodig - 3 tips

Word jij er ook een beetje kriegel van dat iedereen jou overal kan bereiken? Telefonisch, per e-mail, privéberichten via Instagram, Twitter én Instagram, misschien gebruik je zelfs wel Whatsapp voor jouw klantencontact. Pas dan wel op dat je niet wordt geleefd. Altijd bereikbaar zijn is niet nodig.

Als je namelijk altijd bereikbaar bent is de kans groot dat je heel reactief te werk gaat en dat creëert onrust en chaos. Daardoor haal je ook je planning niet zodat je niet 'on track' blijft als het gaat om groei en vooruitgang. Daarom is het belangrijk dat jouw potentiële klant wel altijd contact op kan nemen, maar dat het voor hem of haar heel duidelijk is dat er structureel en op gezette tijden wordt gereageerd. Hieronder nog een aantal handige tips.

Tip 1 - Richt je contactpagina duidelijk in

Vermeld op de contactpagina van je webshop alle middelen waarmee je bereikbaar bent, maar... Laat weten hoe je het beste te bereiken bent. Wij hebben zelf bijvoorbeeld het liefst e-mail. Dus dat staat ook vermeld op onze contactpagina. Ook kun je verwijzen naar een FAQ-pagina, "Kijk ook even of je jouw vraag mét antwoord terugvindt op onze FAQ-pagina. Kom je er echt niet uit bel dan...". 

Tip 2 - Geef aan wanneer je te bereiken bent

Laat ook weten wanneer je eventueel telefonisch bereikbaar bent, "Telefonisch zijn wij op kantooruren bereikbaar tussen 10.00 en 17.00 uur." En dus niet om negen uur als je zit te Netflixen of om zes uur op zaterdagochtend als je nog op één oor ligt. Zet een voicemail aan op de tijden dat je niet bereikbaar bent.

Tip 3 - Gebruik een telefoonservice

Wil je telefonisch toch altijd bereikbaar zijn? Kijk dan eens naar de mogelijkheden voor een telefoonservice zoals Phonecare. Zij nemen onder jouw bedrijfsnaam de telefoon op en schakelen door of mailen je, net wat jij fijn vindt.

Zo, lekker toch? En...relaaax!

Laat een reactie achter

Note: publicatie van je reactie kan even duren. Dankjewel voor je geduld.

Voor online- en webshop ondernemers

Nog meer handige tips & tricks