5 Belangrijke redenen waarom je NU kiest voor e-mail marketing

5 Belangrijke redenen waarom je NU kiest voor e-mail marketing

De nieuwsbrief wint het na al die jaren nog steeds van social media. Dat komt vooral omdat social media erg trendgevoelig is, denk maar aan Hyves en Twitter. Vandaag is het booming en morgen morsdood. Poef, daar gaan je volgers, je bereik, laat staan je conversie.

Daarom kiezen wij zelf en voor onze klanten al járen voor e-mail marketing, aka de nieuwsbrief. Het gaat hier dan niet over een snel verzonden mailing met snel wat nieuwe producten of diensten erin gekwakt. Het meest succesvol is een nieuwsbrief met een plan, planning en een steengoede inhoud die aansluit op de behoefte van jouw doelgroep. Een goed geolied nieuwsbrief systeem is een onmisbaar onderdeel van je content marketing strategie, maar daar vertel ik je later graag meer over. 

Vijf belangrijke redenen voor e-mail marketing

Hieronder in willekeurige volgorde vijf redenen waarom e-mail marketing zo belangrijk is:

1 - Geen afleiding

De hele nieuwsbrief is van jou, in jouw branding, met jouw onderwerpen, beeld, tekst en links. Op een Facebook-pagina staat jouw bericht tussen allemaal andere schreeuwende artikelen die net zoveel aandacht willen.

2 - Statistieken

Het effect van een nieuwsbrief is eenvoudig te meten. Door e-mail marketing krijg je een heel goed beeld van wie wat heeft aangeklikt. Bij de meeste social media kom je alleen een beetje de hoeveelheid traffic te weten, niet precies wie er doorgeklikt heeft, hoe lang en naar waar precies. Meten is weten -___-

3 - Geen algoritme

Bij social media ben je afhankelijk van wat deze kanalen laten zien in de nieuwsfeeds van je volgers. Je bent dan afhankelijk omdat je die plek en die regie daar niet bezit. Uiteindelijk moet je (steeds meer) betalen om je berichten onder de aandacht te krijgen. Met e-mail daarentegen ben je er zeker van dat je ontvangers je boodschap ontvangen.

4 - Niet duur (idioot rendabel)

Zeker voor kleine bedrijven en ondernemers die geen groot marketing budget hebben is e-mail marketing een hele goede keus. Je kunt met weinig geld enorm veel bereiken. Recent onderzoek wees uit dat driekwart van de bedrijven die met e-mail marketing werken een super ROI heeft. De ROI (return on investment) is 3800%. Voor elke €1 die je erin stopt krijg je dus gemiddeld €38 terug. Dat soort resultaten zijn met social media marketing of Google Ads op geen enkele manier te evenaren. Hoe jij dit voor elkaar krijgt? Met een goed nieuwsbriefsysteem.

5 - Vertrouwd

Jouw nieuwsbrief wordt netjes afgeleverd in de oude vertrouwde inbox van de ontvanger en blijft daar altijd staan, tot de ontvanger de mail zelf een keer weggooit. Onze eigen Awesome tips nieuwsbrief is niet voor niets ons belangrijkste marketingmiddel!


    Nog niet helemaal overtuigd van de impact?

    Besef dan dit: er zijn in de wereld 3 x zoveel e-mailaccounts dan Facebook en Twitter accounts samen. De hele wereld gebruikt e-mail en dat wordt alleen maar meer. Aan het eind van 2021 schat men in dat er meer dan 4 miljard e-mailgebruikers zullen zijn.

    Reden genoeg om e-mail marketing een kans te geven. Maar een nieuwsbrief versturen zonder publiek... is als een zwembad zonder water. Daarom nodig ik je uit om het februari webinar bij te wonen; een mini-masterclass hoe jij je mailinglist kunt laten groeien als een pro!

    Lekker grondig aan de slag? Logisch.

    Begin nu voor het te laat is... Dat klinkt vervelend hè?! Hiermee bedoel ik dat we nu nog veel social media volgers op een 'leuke' manier op de mailinglist krijgen. Hoe dat precies werkt en alles wat je moet weten over e-mailmarketing leg ik je uit in onze onmisbare online cursus voor e-mailmarketing. Een populaire must have die jou structureel meer omzet gaat bezorgen, zonder door brandende hoepels te springen. Dat klinkt goed toch?!
    👉 MEER INFO VIND JE HIER

     

    Wil je meer weten of suggesties hebt, neem dat zeker even contact met ons op. We LOVE e-mail.

    Laat een reactie achter

    Note: publicatie van je reactie kan even duren. Dankjewel voor je geduld.