De 10 elementen van een mega effectieve lead magnet

De 10 elementen van een mega effectieve lead magnet

Een lead magnet is een soort 'golden ticket' voor jouw e-mailmarketing. Maak iets waar je publiek echt wat aan heeft, iets waar je ze blij mee maakt en waardoor je onderneming relevant voor hun is: de lead magnet. Hier de 10 elementen voor jouw eigen geweldige lead magnet.

Een lead magnet is dus ‘iets’ relevants van waarde wat jij gratis aanbied aan jouw doelgroep in ruil voor een e-mailadres. Dat iets relevants kan van alles zijn: een (goed!) e-book, checklist, video, webinar, mini-cursus, swipe file enz. Geef jij iets van waarde aan jouw publiek, dan is dat een mooie stap om een goede vertrouwensband op te bouwen.

Wonderlijke weggever

Wij noemen het ook graag de ‘wonderlijke weggever’ omdat je op deze manier onthoudt hoe GOED je weggever moet zijn! Het kán niet een saai e-book zijn waar je niet doorheen komt. Het moet echt iets van waarde zijn, iets wat blijft hangen, wat boven verwachting is. Wonderlijk dus en daarom werkt dit middel.

Hoe werkt een lead magnet?

In het kort werkt een lead magnet zo:

  • jij biedt iets van waarde dat in lijn licht met jouw product of dienst
  • potentiële klanten raken overtuigd van de waarde die je biedt
  • ze zullen hierdoor vaker bij jouw onderneming terugkeren voor meer (betaalde) waardevolle producten of diensten

Hoeveel lead magnets heb je nodig?

Één hele goede 'evergreen' exemplaar om mee te beginnen als je het ons vraagt. Eén heel effectieve lead magnet kan duizenden nieuwsbrieflezers opleveren.

De 10 elementen van een mega effectieve lead magnet

In totaal zijn er 10 elementen waaraan een effectieve lead magnet moet voldoen:

  1. de lead magnet ligt in lijn met jouw product of dienst
  2. je focust je op één probleem
  3. je biedt waarde als onderneming door een oplossing aan te bieden
  4. de oplossing is concreet en specifiek beschreven
  5. je geeft duidelijk weer wat het resultaat is van jouw oplossing
  6. je levert een snel resultaat
  7. wees kort en krachtig
  8. je biedt toegevoegde waarde als onderneming
  9. zorg vooral voor een professionele uitstraling (qua boodschap en design)
  10. de branding van je lead magnet ligt in lijn met de huisstijl van je onderneming

Aan de slag met je eigen lead magnet

Wat je nodig hebt is dus 'iets' om weg te geven, een mailinglist en een landingspagina. Op deze gratis-pagina vind je onze eigen lead magnets en bij Happlify maken we er ook regelmatig gebruik van, zie bijvoorbeeld de Hoe happy ben jij-test.

Wil je echt serieus je mailinglist laten groeien? Wordt dan een lead magnet pro. Lees hieronder maar eens hoe je dat wordt.

Zal ik je verder helpen?

In onze populaire E-mail marketing magic cursus vind je een complete module gewijd aan de lead magnet, compleet met video's, veel voorbeelden en een stappenplan. Super fijn!

MODULE 5 - Maak een geweldige lead magnet
5.1 Wat is een lead magnet?
5.2 Lead magnet type A - nieuwe leads werven
5.3 Lead magnet type B - zet leads om naar klanten
5.4 Jouw eigen lead magnet stappenplan
5.5 Voorbeelden van lead magnets
5.6 Een steengoede landingspagina

Laat een reactie achter

Note: publicatie van je reactie kan even duren. Dankjewel voor je geduld.