Netflix-docu The Social Dilemma is een huiveringwekkende must see

Netflix-docu The Social Dilemma is een huiveringwekkende must see

"Netflix-documentaire The Social Dilemma is huiveringwekkend en een must see", las ik op Elle.com en dat is eerlijk gezegd niet overdreven... Sociale media zijn verslavend, bezorgen ons gezondheidsproblemen en zijn een gevaar voor de democratie. In de Netflix-documentaire The Social Dilemma luiden oud-medewerkers van o.a. Facebook, Instagram, Google en Youtube de noodlok.

Geen nieuws, wel schokkend om het zo duidelijk uitgelegd te krijgen. Met SYSO zijn we altijd kritisch geweest als het om social media gaat. Social media is een geweldige plek voor verbinding en als kleine(re) ondernemer kun je heel eenvoudig zichtbaar worden. Maar het heeft ook een heel donkere keerzijde waar we niet omheen kunnen. Het is zwaar verslavend (gemaakt) en je wordt als gebruiker blootgesteld aan manipulatie...

De norm?

Wat 'moeten' we daar nu mee, met die wetenschap? Want social media gebruiken voor je online onderneming is de norm. Het inzetten van ads is zo goed als noodzakelijk om nog een beetje op te vallen in de informatie-overload en elke week verandert er wel wat aan dat onberekenbare algoritme.

Want was gisteren Facebook nog hot, vandaag is alles Instagram en hoe leuk het ook is, het kan ook super stressvol zijn. Zeker als je je omzet ziet dalen als je ‘even niets doet aan social media’. You know what I mean.

Menselijker

Wij pleiten voor regels en we hopen, net als de de ex-medewerkers van Facebook en co op een menselijke variant van sociale media.

En als je iets aan de wereld wilt veranderen... dan begin je altijd eerst bij jezelf. We adviseren jou om effectiever én selectiever met social media om te gaan - zowel zakelijk als privé. Ik laat je graag zien hoe je met minder social media tóch naamsbekendheid en bezoekers naar jouw webshop- of site krijgt, zonder je alleen maar dood te staren op social media.

E-mailmarketing magic

"The money is in the list", die uitdrukking ken je vast wel. Wij zweren al jaren bij de nieuwsbrief als marketingmiddel. Nog steeds staat e-mailmarketing met stip op nummer 1. Leer daarom nu stap voor stap dé nieuwsbrief basics: een converterende lay out, opzet, lezers geboeid houden, je mailinglist (als vanzelf) laten groeien, bonus-tips met als doel: meer omzet. Meer informatie over de E-mailmarketing magic online cursus.

Laat een reactie achter

Note: publicatie van je reactie kan even duren. Dankjewel voor je geduld.