Snel Jouw Zoekverkeer Ontdekken - De 5 Gouden Tips

Snel Jouw Zoekverkeer Ontdekken - De 5 Gouden Tips

Een zoekwoordenonderzoek staat dikwijls aan de basis van een stijgende hoeveelheid traffic, oftewel bezoekersstroom in het Nederlands. Het is van groot belang, omdat je nagaat welke woorden jouw (potentiële) doelgroep gebruikt om producten of diensten te ontdekken die jij aanbiedt. Je leert jouw klanten dus beter kennen. Aangenaam kennis te maken!

Zo leer je tijdens een zoekwoordenonderzoek hoe jouw klanten de diensten en/of producten verwoorden. Dit inzicht is enorm verhelderend wanneer het gaat om SEO-tactieken en specifieke AdWords-campagnes. Je kan ze nu namelijk beter inrichten. Gerichter inrichten!

Maar waar te beginnen? Wat zijn handige tools? En ben jij klaar om zelf ook nieuwe en handige zoekwoorden te ontdekken? En uiteindelijk, wat moet je doen met de zoekwoorden die je hebt gevonden. Goede vragen, en wij hebben de antwoorden hieronder uitgewerkt. Lees met een gerust hart verder…

Tip 1 - Zoekwoordplanner van Google

De zoekwoordplanner, ook wel eens Keyword Planner genoemd, is een gratis tool van Google. Ga naar Tools → Zoekwoordplanner → Planning. Nu kun je een lijstje met woorden laden en soortgelijke woorden ontdekken. Ook zie je hoeveel er gezocht wordt op deze zoekwoorden. Zet interessante zoekwoorden in een sheet en bewaak het overzicht.

Tip 2 - Een handige woordspin

Zelf kunnen we vaak ook al goed inschatten op welke zoekwoorden er verkeer zit. Daarom is het belangrijk om goed na te denken over deze woorden. Maak daarom een ouderwetse woordspin. Begin met het belangrijkste zoekwoord in het midden en probeer soortgelijke woorden te koppelen. Nodig ook anderen uit, zodat zij mee kunnen denken. Zo kom je snel en eenvoudig tot honderden zoekwoorden. Controleer ze in de zoekwoordplanner nog wel even op zoekvolume.

Tip 3 - LSI Zoekwoorden

LSI is de afkorting voor Latent Semantic Indexing. Heel eenvoudig gezegd denkt Google al na voor jou en plaatst een aantal interessante woordcombinaties onderaan de (zoek)pagina. Je kent ze vast wel:

Hier staan ook vaak handige en bruikbare woordcombinaties tussen. Je krijgt ze gratis en voor niets van Google, dus maak er vooral dan ook gebruik van.

Tip 4 - Tools

Er zijn een hele hoop nuttige tools waar je een heel eind mee kan komen. We zullen een aantal nu op een rijtje zetten, zodat je op je gemak een keer kan kijken of er een nuttige tool tussen zit. Vast wel. Ontdek hieronder de tools:

  • Ubersuggest
  • Wordstream
  • SEO Book Keyword Suggestion Tools
  • Binq Toolbox Keywords

Tip 5 - Gebruik je gezond verstand

Het klinkt misschien wat eenvoudig en clichématig, maar het is wel degelijk een belangrijk onderdeel van het zoekwoordenonderzoek. De technische ontwikkelingen gaan natuurlijk ontzettend snel. Bijna te snel om bij te houden. Maar bij een zoekwoordenonderzoek komt er altijd nog een gezonde portie verstand bij kijken. Google houdt hiervan! Maak daarom zoveel mogelijk verschillende combinaties met jouw eigen zoekwoorden.

Resultaat: Wat moet kun je met zoekwoorden?

Nu je weet hoe je die zoekwoorden kunt vinden is het ook belangrijk om te weten hoe je de gevonden zoekwoorden zo effectief mogelijk kunt inzetten. Je kunt dit het beste doen door de zoekwoorden met het bijbehorende zoekvolume in een Excel of Google Spreadsheets document te verwerken. Zo heb je altijd een goed overzicht over al jouw zoekwoorden!

Vervolgens kun je de zoekwoorden prioriteren op basis van zoekvolume, hoe hoger het zoekvolume, hoe meer waarde het zoekwoord heeft.

De laatste stap is het maken van de pagina’s voor de gevonden zoekwoorden, en hoppa, meer zoekverkeer wat naar jouw website zal gaan.

Wil je meer weten over zoekwoorden en zoekwoordenonderzoeken? Neem dan gerust een kijkje naar de uitgebreide uitleg over hoe je je concurrenten kunt gebruiken om een zoekwoordenonderzoek te doen. Met de zoekwoorden analyse van concurrenten kun je een hele hoop waardevolle zoekwoorden scoren. Ik wens je in ieder geval heel veel succes met het vinden van jouw zoekwoorden!

David - content marketeer bij online marketing Klik Proces.

Laat een reactie achter

Let op: opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd.