Wanneer werkt influencer marketing niet?

Wanneer werkt influencer marketing niet?

De droge definitie van 'Inluencer': Het marketing label influencer is een persoon of een groep personen die een meer dan gemiddeld potentieel hebben om anderen te beïnvloeden doordat zij veel communiceren, zich centraal bevinden in een (sociaal) netwerk, hun grootte en overtuigende kracht.

Gebruik je een influencer voor het promoten van jouw onderneming dan heet dat 'Influencer marketing'. En of die manier van marketing werkt? Recent onderzoek heeft het volgende uitgewezen:

  • 74% consumenten wordt bij een aankoop beïnvloed door social media
  • 81% consumenten wordt bij een aankoop beïnvloed door hun vrienden
  • 31% consumenten wordt bij een aankoop beïnvloed door blogs

Dus ja, in die zin werkt het zeker!

Maar... je kan ook de mist ingaan

Je hebt vast ook wel gehoord dat je flink de mist in kunt gaan en deze vorm van marketing. En ja, het kan inderdaad verkeerd uitpakken en helaas op niets uitlopen. Het werkt vooral niet als:

  • er geen goede/duidelijke afspraken zijn gemaakt tussen ondernemer en influencer
  • de doelgroepen van de influencer en de ondernemer niet (deels) overeenkomen
  • de influencer veel fake volgers heeft

Gelukkig kan influencer marketing wél werken als je het maar goed doet. En hoe je dat doet? Dét en veel meer lees je in mijn gloednieuwe e-book!

'Iets' met influencers doen...

Als online ondernemer heb je vast al wel gehoord dat je 'iets met influencers moet doen'. Dat je jouw merk, onderneming, shop of product dus onder de aandacht kunt laten brengen door 'iemand' op bijvoorbeeld Instagram met heel veel bereik.

Is dat het echt zo eenvoudig? Ja en nee. En wat voor een soort influencers zijn er precies? Met wie heeft jouw doelgroep de beste klik? Wat voor een afspraken maak je? En... niet onbelangrijk: wat kost dat dan?

Zijn dit -in a nutshell- jouw vragen zo'n beetje? Dan is het Influencer marketing ins & outs e-book voor jou geschreven. Dit document geeft jou dé basics over influencer marketing en hoe je het zo succesvol (!) mogelijk inzet voor jouw onderneming. Precies zoals je van mij gewend bent: zonder al teveel gezwam eromheen, want je tijd is kostbaar. Bovendien sluit ik het e-book af met een handige Influencer checklist waarmee je eenvoudig zelf aan de slag kunt.

Dit e-book is binnenkort (weer) beschikbaar. Meld je hier aan en blijf of de hoogte.

Laat een reactie achter

Let op: opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd.