Help, mijn domein heeft een jokerteken-record?! - voor Shopify merchants

Help, mijn domein heeft een jokerteken-record?! - voor Shopify merchants

Veel Shopify merchants hebben deze melding afgelopen dagen gekregen via hun Shopify app of gewoon in de backoffice. We hebben dit bericht daarom ook in onze Shopify merchant hangout gemeld (als SYSO klant krijg je daar toegang tot). Maar omdat het voor nogal wat onrust zorgt, plaats ik het bij deze ook even hier.

Want... geen stress!

Het heeft nu geen effect op jouw shop, want die staat nog netjes zonder foutmeldingen online. Het lijkt erop dat Shopify de beveiliging heeft aangescherpt en ziet nu het asterisk teken (*) - blijkbaar dus ook wel het jokerteken genoemd - als een ongewenste variabele. 

Hoe zit dat en wat nu?

Bij jouw domein provider (bijvoorbeeld Hostnet, Strato e.d.) staat als het goed is een record dat er uitziet als *∙jouwdomeinnaam∙nl.

Dat betekent dat alles wat voor ∙jouwdomeinnaam∙nl  staat verwezen wordt naar je shop. Dus bijvoorbeeld: shop∙jouwdomeinnaam∙nl, cursus∙jouwdomeinnaam∙nl enz.

Als je dat toch niet gebruikt (wat vaak het geval is) kan het record met *∙jouwdomeinnaam∙nl gewoon gewist worden. Dat kun je zelf doen of vragen aan je domeinprovider. Geen stress en veel succes! 🔥
 

Waarom en hoe verhuis je naar Shopify? Gratis infowebinar voor webshop ondernemers.​​​​​​​

Je Shopify shop laten bouwen of verhuizen?

Wij hebben al wel honderden webshops gebouwd en we verhuizen op dagelijkse basis nationale én internationale webshops naar Shopify. Vanaf elk systeem kunnen we je verhuizen naar Shopify, een van de meest populaire e-commerceplatforms ter wereld. Met goede reden trouwens - het platform biedt talloze voordelen en functies die jouw webshop kunnen helpen groeien. Benieuwd naar onze mogelijkheden? Ga naar de pagina Shopify webshop voor meer informatie.

Laat een reactie achter

Note: publicatie van je reactie kan even duren. Dankjewel voor je geduld.

Voor online- en webshop ondernemers

Nog meer handige tips & tricks