Til je webshop naar een hoger niveau - 4 handige tips

Til je webshop naar een hoger niveau - 4 handige tips

Je hebt je eigen webshop en dat loopt eigenlijk best wel lekker. Bezoekers weten je online winkel te vinden en keren regelmatig terug om een nieuwe aankoop te doen. Toch betekent dat niet dat je achter je computer rustig achterover kunt leunen. Stilstand is immers achteruitgang. Voordat je het weet sneeuwt je webshop onder bij de vele aanbieders van producten die jij verkoopt. Tijd voor actie dus. Hoe je jouw webshop onder de aandacht brengt én naar een hoger niveau tilt lees je hier.

Tip 1 - Netwerken via social media

Waar je (heel) vroeger adverteerde in regionale kranten doe je dat nu natuurlijk via de digitale weg. Met Instagram, Facebook en Tiktok en andere media kun je een groot publiek bereiken. Kijk waar jouw publiek aanwezig is en zorg dat je de kanalen gebruikt die bij jou en hun passen. Daar kun je bijvoorbeeld leuke winacties organiseren. Promoot deze dan flink zodat meerdere mensen bekend raken met je webshop. Vergeet niet af en toe iets over jezelf te delen zodat de mensen ook het gezicht achter de onderneming leren kennen. Dat schept een band waardoor men eerder geneigd is om bij jou te bestellen. Ze ‘kennen’ je immers al een beetje en dat wekt vertrouwen.

Tip 2 - Zorg dat je webshop altijd up-to-date is

Bijna niets is zo vervelend dat je, na een bestelling, de klant moet laten weten dat iets niet meer op voorraad is. Zorg daarom dat je webshop altijd actueel is. Heb je een product tijdelijk niet op voorraad? Vermeld dat erbij en geef een indicatie wanneer het wel weer voorradig is. Mocht het helemaal niet meer te verkrijgen zijn, bied dan een goed alternatief aan. Zo weet de bezoeker altijd waar het aan toe is. Plaats actuele afbeeldingen van een product met de juiste productomschrijvingen zoals kleuren, maatvoeringen en materiaal. Dat voorkomt achteraf teleurstellingen.

Tip 3 - Maak een feestje van het uitpakken

Een mooie verpakking zorgt ervoor dat een klant een blij gevoel krijgt op het moment dat het bestelde item arriveert. Laat bijvoorbeeld tassen bedrukken met logo waarin je de bestelling verpakt. De tas zal nog vele malen voor andere doeleinden worden gebruikt waardoor jouw logo van de webshop ook bij anderen goed zichtbaar is. Of stop een klein extraatje bij de bestelling in. Bedrukte relatiegeschenken zoals een pen, usb-stick of een sleutelhanger vind iedereen leuk om te krijgen. Zeker weten dat ze een volgend keer weer bij jouw webshop bestellen en je ook bij anderen wordt aanbevolen.

Tip 4 - Vraag hulp

Is je webshop aantrekkelijk en snel genoeg? Converteert je shop goed? Is je branding in orde? Je kunt natuurlijk niet overal verstand van hebben. Wil je het allerbeste uit je webshop halen, kijk dan eens naar hoe SYSO jou kan helpen. Begin hier.

 

Voor deze bijdrage is samengewerkt met Popi.nl en bevat gesponsorde links. Wij plaatsen alleen informatie waar we achter staan en waar onze klanten iets aan hebben.

Laat een reactie achter

Note: publicatie van je reactie kan even duren. Dankjewel voor je geduld.