Als webshopeigenaar/online ondernemer bekijk je steeds hoe je je webshop kunt laten groeien. Je gaat aan de slag met online advertenties, social media, SEO en SEA, nieuwsbrieven, het optimaliseren van productpagina's, enz. Maar zakelijk bloggen is echt de eerste 'go to' als het om online marketing gaat.
Reden 1 - Google loves webshops met blogs (SEO)
Een goede blogpost kan ervoor zorgen dat je bij Google goed gevonden wordt. Dat zorgt dus voor organisch (gratis) verkeer naar je webshop. Verrijk je je webshop met blogposts ‘verdien’ je extra punten bij Google.
Reden 2 - Inspireer en verras je klanten, zodat ze terugkomen
Blogs zijn ideaal om mensen te inspireren. Vertel wat er met het product kan. Verras je klanten. Breng bezoekers op ideeën en ze zijn eerder geneigd iets (extra’s) te kopen. Het hoeft niet heel ingewikkeld te zijn.
Reden 3 - Je laat je expertise zien = vertrouwen
Als het goed is heb je verstand van de producten die je verkoopt. Jij bent de expert. Laat dat ook zien! Op een productpagina kun je dat onderscheidend vermogen niet altijd duidelijk (en uitgebreid) kwijt. Gebruik daarom blogs om je kennis te delen. Dit zorgt voor meer vertrouwen.
💡 TIP: Overweeg ook zeker om evergreen content te maken. Evergreen content is content op je website of webshop dat lekker lang relevant blijft voor jouw publiek. Meer hierover lees je in deze blogpost: Wat is evergreen content en waarom heb je dat nodig?
Reden 4 - Conversie, conversie, conversie
Kort door de bocht is dit de belangrijkste reden om te bloggen. De eerder genoemde punten dragen allemaal hun steentje bij om meer te verkopen. In de eerste plaats door beter te ranken in de zoekmachines, maar ook door bredere zichtbaarheid door gedeelde blogs. Bovendien weet je mensen te inspireren, je laat je expertise zien en je wekt vertrouwen. Dit alles bepaalt (mede) dat de bezoeker eerder tot een aankoop overgaat.
Meteen serieus meer klanten aantrekken?
Doe onze blog cursus, want een goede blogpost is het ultieme startpunt voor je content marketing. Je inspireert op een 'natuurlijke' manier je (potentiële) klant, je laat je expertise zien en het is enorm goed voor je vindbaarheid in Google (SEO). Klik door voor meer informatie over zakelijk bloggen. Ben je opzoek naar je eigen solide content marketing-systeem? Doe dan het Content coach programma.