Wat is evergreen content en waarom heb je dat nodig?

Wat is evergreen content en waarom heb je dat nodig?

Evergreen content is content op je website of webshop dat lekker lang relevant blijft voor jouw publiek. Het onderscheidt zich hiermee van normale content (productintroducties, acties, event aankondigen, actualiteiten en andere tijdelijke zaken). Omdat evergreen content jarenlang relevant blijft is het daarom niet alleen interessant voor je publiek, maar ook voor zoekmachines zoals Google.

👍 De voordelen van evergreen content

  • Het bevat basisinfo over jouw merk, website- of shop, onderwerp of diensten.
  • Als die informatie eenmaal staat kun je er altijd heel makkelijk naar verwijzen en begrijpt je publiek direct waar jouw merk voor staat.
  • Evergreen content kun je om de zoveel tijd opnieuw aandacht geven. Soms dicht je hiermee een gaatje in je planning. Ook handig.

👎 De nadelen van evergreen content

Geen. Nou, misschien dat het je even wat tijd kost om het te maken. Maar that's it!

Voorbeelden van evergreen content

Blogposts

  • Leg de herkomst van je webshop of merk uit, zoals hier: About
  • Tijdloze blogpost met jouw merk manifest (+ lead magnet): Spread kindness like confetti. Doe je mee?
  • How to's, denk hierbij aan recepten, hoe je iets zelf maakt of hoe je de producten die jij verkoopt mooi houdt (sieraden, kleding e.d.)
  • Veelgestelde vragen: hierin kun je alle vragen opnemen die je het meest krijgt van klanten of volgers. Hier kun je dan naar verwijzen wanneer je nieuwe klanten aantrekt. Dit kan overigens ook je FAQ pagina zijn
  • Uitleg van jargon, materialen, bronnenlijsten of vaktermen: elke branche kent zijn eigen vakjargon en je zult dan ook regelmatig termen gebruiken die voor je klant of lezer onbekend zijn. Door van een bronnen- of woordenlijst een blog of pagina te maken op je website kun je terugkerende vragen voorkomen en houd je mensen met vragen op je eigen website - in plaats van dat ze gaan Googlen. Bijvoorbeeld dit artikel!

Social media

Ook voor social media kun je evergreen content maken. Denk hierbij aan materiaal dat je altijd kunt delen en je branding, tone of voice en missie laat zien. Zo hebben we bij SYSO een dikke map vol materiaal van onze cursussen en programma's die we altijd even tussen de posts door kunnen plaatsen. Maar ook algemene content met onze missie, geheel in onze huisstijl natuurlijk.

Stories kunnen, eenmaal bewaard als highlights, goed linken naar je evergreen blogposts of evergreen producten, zoals hier.

Kun je hieronder de evergreen content spotten?

Wil je écht goed content leren maken?

Een goede blogpost is het ultieme startpunt voor je content marketing. Je inspireert op een 'natuurlijke' manier je (potentiële) klant, je laat je expertise zien en het is enorm goed voor je vindbaarheid in Google (SEO). Klik door voor meer informatie over zakelijk bloggen. Ben je opzoek naar je eigen solide content marketing-systeem? Doe dan het Content coach programma. Kun je niet kiezen en wil je allebei of... gewoon alles wat je bij SYSO kan leren? Ga dan voor SYSO VIP.

    Laat een reactie achter

    Note: publicatie van je reactie kan even duren. Dankjewel voor je geduld.