Casestudy: Happy Whatever webshop verhuizing

Casestudy: Happy Whatever webshop verhuizing

Happy Whatever is een mooi merk met vindingrijke producten, ontworpen door Irene van Nes. Na flink wat jaren bij dezelfde webwinkel-software was het, zoals bij zoveel webwinkel ondernemers het afgelopen jaar, tijd voor de 'big switch' naar Shopify. Als iets niet mee verandert met de tijd, dan zit er soms helaas echt niets anders op.

Irene klopte daarom aan bij SYSO en wij hebben haar webshop met veel plezier, inclusief producten, verhuisd naar een gloednieuwe Shopify webshop. Hier lees en zie je het resultaat.

Wie is Happy Whatever?

Bij Happy Whatever vind je de leukste brievenbuscadeaus voor allerlei gelegenheden. Het Happy Whatever verstuur je iets optimistisch en kleurrijks met aandacht, of het nu voor een verjaardag, een hart onder de riem is, of gewoon zomaar. Happy Whatever moedigt hiermee unieke en betekenisvolle contactmomenten aan, met als resultaat een mooie, blijvende herinnering.

Happy whatever

Resultaat

De Happy Whatever webshop is gemaakt met Shopify, een fijne SaaS e-commerce oplossing die meegroeit met de onderneming en standaard is uitgerust met veel automatische marketing opties. Er is gekozen voor het uitgebreid en flexibel thema waar we alle kanten mee op konden. Zo heeft de shop nu mooie, grote sfeerafbeeldingen met directe links naar producten, een review carrousel, een 'ticker' voor promoties en mooi opgemaakte pagina's waar de branding en de verhuisde producten nu veel beter tot hun recht komen.

Irene van Nes

We stelden Irene van Happy Whatever een paar vragen

Wanneer en waarom ben je destijds met jouw onderneming begonnen?

Als grafisch ontwerper ontwikkel ik vaak concepten en drukwerk voor bedrijven. Op een dag had ik zelf een idee van het ontwikkelen van een kaart die je opstuurt en daarna kan omvouwen naar een vaas. Iets leuks om aan iemand op te sturen die bijvoorbeeld in het ziekenhuis ligt en een bos bloemen krijgt om beterschap te wensen. Deze, weet ik uit ervaring, beland namelijk vaak in een lege fles appelsap o.i.d. die je daar toevallig ergens vind, en dat ziet er toch minder feestelijk uit. De stap naar uitwerken en contact met drukkers en afhandelaars was makkelijk, en omdat ik zelf als Brand Designer gewend ben om vanuit een merk te denken en te werken, wilde ik het helemaal af maken en er een mooi merk omheen te bouwen. Als ik iets doe, dan wil ik het ook goed doen. Daarnaast kon ik dan naast mijn normale werkzaamheden ook af en toe nieuwe producten ontwikkelen om het assortiment uit te bereiden.

Wat vind je zelf het/de allerleukste product(categorie) uit het assortiment?

Oef lastig, maar ik denk dat ik dan toch kies voor de regenboogmaker raamstickers, omdat deze zoveel positiviteit met zich mee brengt.

Regenboogmaker raamstickers

Wat heeft je doen besluiten SYSO in de arm te nemen?

Met een eigen ontwerpbureau, een brievenbuscadeaulabel én 3 kinderen kom ik af en toe tijd te kort. Mijn eerste website heb ik zelf gebouwd met Mijnwebwinkel. Ik liep steeds meer tegen beperkingen aan, en wilde graag een Shopify webshop, maar zag enorm tegen het opstart en uitzoek werk op. Bovendien wilde ik het in een keer goed doen, dus wilde ik het uitbesteden aan een expert op dit gebied.

Waarmee ben je het meest blij als het gaat om de nieuwe webshop?

Er zijn heel veel features die heerlijk werken en redelijk automatisch gaan. De Insta feed en ‘bestsellers’ wordt automatisch ingevuld, ik kan mijn blog netjes bijhouden, en hoorde laatst dat iemand me heeft gevonden via Google. Ook super handig is de marketing automatisering als bedank bericht en verlaten winkelwagen berichten. Al geloof ik dat ik daar nog veel meer mee kan doen dan wat ik er nu mee doe. Daarnaast ziet het er strak en clean uit en klopt het helemaal bij de huisstijl die ik heb neer gezet en ook uitstraal op Instagram.

Mag ik van je weten wat de toekomstplannen zijn?

Ik hoop dat steeds meer mensen Happy Whatever weten te vinden, zodat we samen de wereld een stukje mooier en positiever kunnen maken. Mensen in contact brengen, complimenten en lieve woorden verspreiden, dat is toch het mooiste wat er is. Ik hoop dat ik ooit zoveel bestellingen binnen krijg dat ik het niet meer zelf aankan. Dan zou ik dat deel uitbesteden en al mijn tijd stoppen in het uitbreiden van de productlijn en het merk te laden.

Zou je SYSO aanbevelen?

Zeker! Ik vond het een hele prettige samenwerking met Mariko. Ze is een fijn persoon, werkt gestructureerd, weet haar weg in zowel webshop- als marketingland én zie altijd op de hoogte van de nieuwste snufjes en ontwikkelingen.

Dankjewel Irene!

Het was ontzettend leuk om voor een ontwerp-collega te werken. Omdat je meteen wist wat je wilde en snel begreep wat wel kan en wat niet, ging het allemaal vrij rap. Ik vond het leuk je te adviseren en om jouw prachtige producten een veel betere presentatie te geven dan ze hadden! Dankejwel voor de fijne opdracht en de leuke samenwerking. Heel veel succes met het verspreiden van mooie momenten met Happy Whatever!

Happlify, jouw happy shopping guide

Zo'n mooie shop mag natuurlijk niet ontbreken op de leukste happy shopping guide van Nederland en België: Happlify! En dus kreeg Happy Whatever een mooi plekje.

Happlify is een hard groeiende, kwalitatieve shopping guide voor vrouwen (30+ jaar) die een frisse en vertrouwde plek zoeken waar zij kennis kunnen maken met leuke, bijzondere en veilige webshops. Op het blog vinden ze inspirerende artikelen over lifestyle, positiviteit, leuke uitjes en recepten. Wil jij ook zichtbaar worden bij een groter publiek? Meer informatie vind je hier: Happlify samenwerken en adverteren.

Happlify, happy shopping guide voor webshops in Nederland en België

👉 Ben jij ook toe aan een professionele nieuwe webshop?
👉 Golden tickets rule