Casestudy: Koek & Kruimels branding + webshop

Casestudy: Koek & Kruimels branding + webshop

Rianne is een baas in het bakken van vegan lekkers en verkoopt haar koeken al een aantal jaar met veel succes op leuke markten en online onder de naam 'Bijzonder Lekker Gebak'Live vliegt het heerlijks de toonbank over, maar online ging dat helaas, tot voor kort, wat minder hard. Tijd voor branding en een nieuwe shop en zo kwamen de zussen Rianne en Greet bij Sell your stuff online terecht. 

We dachten mee over een nieuwe, passende naam, ontwikkelden een gloednieuwe branding en verhuisden de webshop naar een nieuwe, converterende Shopify. Als je de branding ziet kun je vast wel raden dat ik (Mariko) hieraan heb gewerkt. Voor het meer corporate en strakkere werk hebben we Mark in huis :)

Wie is/zijn Koek & Kruimels?

Koek & Kruimels bestaat uit Rianne en Greet, twee zussen. Hun missie is om van vegan gebak de norm te maken. Hun koeken zijn plantaardig, ambachtelijk en handgemaakt. De ingrediënten zijn zoveel mogelijk lokaal, biologisch en/of Fairtrade. De koeken zijn groot en passen nog net in een feestelijk doosje door de brievenbus!

Koek & Kruimels instagram

Resultaat

Bij een branding project kijken we ook altijd naar de huidige markt. Welke concurrenten zijn er en wat doen die? Het is belangrijk voor een merk om vooral niet op de concurrent te lijken. Door een brand masterplan komen we achter het doel, doelgroep, missie, visie en kernwaarden en die verwerken we dan in de nieuwe branding. Dat is in het kort hoe je een love brand lading geeft. En dat heeft ervoor gezorgd dat Koek & Kruimels de huidige naam, vorm en kleuren heeft.

Zoals je ziet hebben we het koekje van het oude logo in ere gehouden. Het staat op een 'ambachtelijke' zegel die bij wijze van 'goedkeuring' op alle producten staat. Het kleurenpalet is vrolijk en opvallend en... in de communicatie krijgen de koeken soms een heel eigen persoonlijkheid door middel van getekende gezichtjes en uitspraken. Al deze elementen zorgen ervoor dat Koek & Kruimels de perfecte fundering heeft van een echt love brand.

 

Koek & kruimels restyling

De nieuwe webshop

De Koek & Kruimels webshop is gemaakt met Shopify, een fijne SaaS e-commerce oplossing die meegroeit met de onderneming en standaard is uitgerust met veel automatische marketing opties. Er is gekozen voor het uitgebreid en flexibel thema waar we alle kanten mee op konden. Zo heeft de shop een lopende 'ticker' met voorbijkomende koekjes en logo's, een handige countdown timer en mooi opgemaakte pagina's waar de verschillende kleuren van de branding goed gebruikt konden worden.

Koek & Kruimels Shopify website


    
Koek & Kruimels

We stelden Rianne en Greet van Koek & Kruimels een paar vragen

Wat is jullie eigen favoriet van Koek & kruimels?

Rianne: Ambachtelijke Appel, ik verander vaak van favoriet meestal is dit dan de nieuwste smaak, deze is dan nog ‘nieuw’ en omdat ik deze nog weinig gegeten heb. Maar nu is appeltaart voor langere tijd mijn favoriet, deze heb ik  pasgeleden aangepast en nu zit er een echte appelvulling in! & Greet: Frisse Framboos, deze is zo lekker fris en zuur & dan ook nog smeuïg aan de binnenkant.

Greet's favo

Koek & Kruimels koek

Wat heeft jullie doen besluiten SYSO in de arm te nemen?

Ik (Rianne) zocht al langer naar verschillende oplossingen voor de problemen die in ondervond met mijn oude website. Deze had ik zelf gebouwd aan de hand van YouTube filmpjes en elke keer was er wel wat mee. Meerdere keren heb ik de site opnieuw opgebouwd maar helaas bleven de problemen niet weg. Na een maand VIP te zijn geweest heb ik besloten dat ik mijn website wilde laten bouwen door SYSO. Na in gesprek te zijn geweest met Mariko kwamen we er al snel uit om ook de branding,  een nieuwe naam en een logo te gaan ontwerpen. Met Koek & Kruimels als uiteindelijke resultaat.

Wat hebben jullie als resultaat behaald met de nieuwe branding en webshop tot nu toe?

In mijn hoofd zat al langer een idee dat ik graag een ander gevoel aan mijn producten en site wilde, alleen kwam ik er zelf niet op. Mariko gaat dan echt in gesprek met je, komt met voorbeelden en laat je out-of-the-box kijken. Dit is niet altijd meteen waar jezelf aan dacht maar zo kom je los van je eigen tunnelvisie. Mariko had elke keer ook een heel overzicht van haar hersenspinsels in het proces, dit gaf ons ook de mogelijkheid mee te groeien in het proces.
Het gevoel wat word gevormd door ons nieuwe logo, het kleurgebruik en de site is nu echt onze basis geworden, ons merk. Eindelijk hebben wij weer de drive om nieuwe plannen en ideeën uit te werken en er met Koek & Kruimels echt voor te gaan!

Mogen we weten wat de toekomstplannen zijn?

Dit jaar willen we focussen op meer online groei en onze naamsbekendheid. En de jaren erna op een stabiele verkoop van onze producten. Hopelijk kunnen we binnen nu en 5 jaar een bakkerij openen. Een fysieke locatie, wauw!

Zou je SYSO aanbevelen?

Zeker! Mariko begrijpt echt haar vak, ze denkt mee en is mega enthousiast. Hierdoor raak je dat zelf ook meer en daardoor zie je sneller de kansen die er zijn. Ook deelt Mariko graag haar kennis, kan je goed met haar sparren en merk je dat ze het beste met je voor heeft. Dit alles zorgde ervoor dat we uitkeken naar haar gesprekken en een hele fijne samenwerking hadden. Mariko bedankt!

Koek & Kruimels brandboard

Dankjewel Rianne en Greet!

Allereerst dankjewel voor jullie vertrouwen en inzet! Bij de intake zag ik het al helemaal voor me, en omdat jullie ons daarin vrij spel hebben gegeven, konden we helemaal los. Hierdoor is er iets neergezet dat echt helemaal bij jullie past en waarmee jullie zelf met plezier aan de slag zijn gegaan. Vanaf dag één brachten jullie zelf de branding tot leven en dat was echt geweldig om te zien. Ik weet zeker dat we over een paar jaar de koeken kunnen komen kopen in jullie droomwinkel in hartje Dordt. We hebben tussentijds vast nog wel contact, maar alvast graag tot dan! Veel plezier en succes met jullie heerlijke Koek & Kruimels!

Happlify, jouw happy shopping guide

Zo'n mooie shop mag natuurlijk niet ontbreken op de leukste happy shopping guide van Nederland en België: Happlify! En dus kreeg Koek & Kruimels een mooi plekje.

Happlify is een hard groeiende, kwalitatieve shopping guide voor vrouwen (30+ jaar) die een frisse en vertrouwde plek zoeken waar zij kennis kunnen maken met leuke, bijzondere en veilige webshops. Op het blog vinden ze inspirerende artikelen over lifestyle, positiviteit, leuke uitjes en recepten. Wil jij ook zichtbaar worden bij een groter publiek? Meer informatie vind je hier: Happlify samenwerken en adverteren.

Happlify, happy shopping guide voor webshops in Nederland en België

👉 Ben jij ook toe aan een serieuze mooie (re)branding?
👉 Of wil je een professionele nieuwe webshop?
👉 Golden tickets rule