Na jaren gewerkt te hebben in de winkelinrichting en fashion branche, groeide Charlottes interesse voor duurzaamheid en interieur styling. Ze combineerde haar gevoel voor kleur en ondernemerschap daarmee en zo ontstond heel logisch TOFF label. Iets wat Charlotte glashelder voor ogen had en zo kwam ze bij SYSO terecht. Met heel veel plezier hebben we TOFF label tot leven gewekt met een passende, stijlvolle branding en een Shopify webshop die staat als een huis!
Wat is TOFF label?
TOFF label is een merk en webwinkel gespecialiseerd in handgemaakte interieuraccessoires waar stijl en duurzaamheid samenkomen. Eigenaresse Charlotte biedt met TOFF label trendy producten zoals moderne kaarshouders en unieke terrazzo accessoires. Charlotte's passie voor retail en interieur, gecombineerd met haar aandacht voor duurzaamheid, resulteert in een collectie die zowel esthetisch als milieuvriendelijk is. Met elke aankoop bij TOFF label draag je bij aan een groenere toekomst, want per verkocht product wordt er één boom geplant. Ontdek de kleurrijke en duurzame collectie van TOFF label en verfraai je interieur met een positieve impact.
Resultaat
Van nul iets opbouwen is altijd weer een magisch proces. Want dan is er vaak gewoon nog echt niets, alleen de intenties en ideeën van de klant en precies dat vind ik (Mariko) geweldig. Om een merk dan visueel en tastbaar te maken is een ontzettend leuke puzzel. Zo ook in dit geval van TOFF label. Met de intake, een aantal gesprekken en een moodboard is het gelukt de vibe te vangen en een merk vorm te geven waar Charlotte járen mee kan groeien.
Bij een branding project kijken we altijd heel goed naar de huidige markt. Welke concurrenten zijn er en wat doen die? Het is belangrijk voor een merk om vooral niet op de concurrent te lijken. Door een brand masterplan komen we achter het doel, doelgroep, missie, visie en kernwaarden en die verwerken we dan in de nieuwe branding. Dat is in het kort hoe je een love brand lading geeft.
De Shopify webshop
De webshop is gebouwd met Shopify, wat ons betreft de beste SaaS e-commerce oplossing die meegroeit met de onderneming en standaard is uitgerust met veel automatische marketing opties. Er is gekozen voor het uitgebreid en flexibel thema waar we alle kanten mee op konden. We hebben de opzet rustig gehouden en vooral in lijn met de ontworpen TOFF label-branding. Charlotte heeft prachtige fotografie laten maken en zo paste het geheel als een mooie puzzel in elkaar. Het resultaat is een duidelijke, moderne webshop die meegroeit met het bedrijf.
We stelden Charlotte van TOFF label een paar vragen
Wanneer en waarom ben je met jouw onderneming begonnen?
Ik ben gestart met mijn onderneming 1 november 2023, dit was meteen nadat ik eind oktober mijn laatste werkdag had gehad bij mijn toen huidige werkgever. Ik zat al langer niet op mijn plek in de kantoor functie die ik toen deed, dit was het duidelijk niet voor mij. Na een lang "wat wil ik en waar werd ik in al mijn vorige werkervaringen allemaal gelukkig van" proces, kwam ik tot de conclusie dat dit de ondermening ging worden waar ik van droomde.
Wat vind je zelf het/de allerleukste product(categorie) uit het assortiment?
Oei lastig. De taartplateaus vind ik erg leuk omdat het een gebruiksvoorwerp is dat echt een show weg geeft in gezelschap op verjaardagen. Maar de kandelaren vind ik ook heel gaaf om te maken en om te zien omdat ik er eindeloos alle kanten mee op kan in de vormgeving.
Wat heeft je doen besluiten SYSO in de arm te nemen?
Ik kwam SYSO tegen op social en het benoemde doeltreffend de pijnpunten waar ik tegenaan liep in de uitdaging om een webshop te beginnen. Dit was voor mij meteen de juiste partij die mij kon ondersteunen. Ik heb het toen in mijn achterhoofd gehouden en toen ik zo ver was, een kennismaking-gesprek aangevraagd. De klik voelde goed en de rest is history! :)
Waarmee ben je het meest blij als het gaat om de nieuwe branding en webshop?
Ik denk toch wel het logo. Het is origineel en opvallend, erg belangrijk in deze tijd waarin steeds meer te vinden is op de markt. Met de kennis en creativiteit is deze dankzij SYSO tot stand gekomen. Een ontwerp waar ik op hoopte.
Mogen we weten wat de toekomstplannen zijn?
Vind ik enorm spannend om uit te spreken haha maar mijn doel is om ook offline te gaan en zo met mijn producten bij winkels komen te liggen. Mijn droom is ook om een shop-in-shop bij Loods5 te hebben met TOFF Label. Hopelijk kan ik in de toekomst iemand aannemen om mij te ondersteunen in dingen waar mijn expertise minder ver rijkt, om zo samen TOFF Label naar een hoger niveau te tillen.
Zou je SYSO aanbevelen?
Jazeker! Dit is geen cheap ass verkooppraatje maar bij SYSO ben je aan het juiste adres als je webshop een boost kan gebruiken, of juist net als ik from scratch begint. Ik vond persoonlijk de communicatie heel fijn, korte lijntjes en Mariko heeft overal dankzij haar kennis de juiste adviezen voor.