Het toverwoord hier is 'consistentie' als je bij je klant in het hoofd wilt blijven zitten. Blijf consistent in de frequentie van je marketing activiteiten (en ver weg van shiny object syndrome). En wees consistent in het naar buiten brengen van je brand. Dát zorgt op lange termijn voor een sterk merk waarmee je bergen verzet.
5 tips voor een sterk, consistent merk
- Houd je aan je kleurenpalet - vind je dan dat je te weinig variatie kan maken? Ga voor een uitgebreider kleurenpalet
-
Gebruik de brand keywords - maak een lijst van 5 ot max. 10 brand keywords en gebruik deze consistent bij het maken van content
-
Kwaliteit boven kwantiteit - stop met content kakken. Het gaat er niet om dat je veel content maakt, want er is al zoveel… Maak in plaats daarvan mooie, slimme en vooral ook interessante content voor je potentiële klant
-
Laat je branding ontwerpen - werk met een goede ontwerper/ontwerpbureau en laat je logo en branding niet door je neefje in elkaar prutsen. En doe het zeker niet zelf als je er geen kaas van hebt gegeten
- Mensen kopen van mensen - wees dus persoonlijk in je uitingen. Dat hoeft trouwens niet te betekenen dat je jezelf bloot moet geven (dansend in een Insta reel). Dat kan, maar hoeft niet. Een merk kan menselijk zijn zonder dat er één bepaald persoon naar voor geschoven hoeft te worden. Nice to know voor de introverten onder ons. Kijk maar eens naar @sostrenegrene @headspace en @lush (not on Instagram trouwens :))
Ga hier eens goed voor zitten
En heb je hulp nodig? SYSO helpt je graag op het gebied van branding, webshop/site bouw, coaching, marketing educatie. Wil je eigenlijk gewoon dat alles gewoon geregeld wordt? Dan ben jij klaar voor een golden ticket.
🧡 SYSO = jouw geheim voor succes!
Branding
Branding zit in ons DNA gebakken en is een key element voor het succes van jouw onderneming. We hebben inmiddels honderden ondernemers en organisaties voorzien van een uniek logo en bijpassende branding. Mogen we jou ook helpen?