Dat de tijd vliegt realiseerden we maar weer eens al te goed toen we ontdekten dat onze restyling naar de huidige branding alweer twee jaar geleden plaatsvond. Niet heel oud, maar zeker niet 'vers van de pers' en in twee jaar kan een hoop gebeuren... We vonden het hoog tijd voor een nodige fix.
Wat gebeurde er in twee jaar?
Eigenlijk gebeurde er veel teveel om op te noemen. Zo was Corona hier, met alle gevolgen -zowel zakelijk als privé - van dien. Maar dat even daargelaten, want dan wordt deze blogpost een monsterpost waar niemand op zit te wachten.
We wisselden met de Campus ook van cursusplatform en een paar keer van software voor onze website. En ook wij stellen uiteraard jaardoelen en schaven de focus bij waar nodig. Want "Life is what happens when you're busy making other plans". Als je je ogen niet open houdt en niet meebeweegt met de tijdsgeest, dan loop je voor je het weet achter de feiten aan.
Branding: de nieuwe kleuren zorgen voor consistentie
Als je dagelijks met de merkpositionering van anderen bezig bent, moet het bij jezelf natuurlijk ook blijven kloppen. Daarom gingen we weer eens voor onszelf aan de slag.
Wat branding betreft is het logo nog helemaal naar wens en de tone of voice ook. Maar het geheel wat kleur betreft gaf te weinig consistentie. Het leek me een paar jaar geleden nog heerlijk een ruim kleurenpalet te hebben, maar inmiddels voel het te rommelig. Dus is er uitvoerig gekeken naar een rustiger palet wat de herkenbaarheid moet vergroten.
Website: duidelijkere keuze
Midden augustus dit jaar vernieuwden we onze website, de site waar je nu deze blogpost leest. En achter de schermen werkten we door aan onze positionering. Want waar de afgelopen jaren er nog nadruk lag op al onze SYSO tools, is branding, coaching en webshop bouw meer hoofdzaak geworden. En dat moet dan natuurlijk ook duidelijk zijn in al je uitingen. Zo zie je dat als bezoeker meteen als je binnenkomt op home met een duidelijke call to action 'Begin hier' en een duidelijke keuze die starters en meer ervaren ondernemers beiden een eigen ingang geven. Handig!
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg
Ik deel dit zodat je weet wat hier achter de schermen gaande is en was. Maar ik deel het vooral zodat je zelf ook blijft nadenken over je positionering en je branding. Want dat is ontzettend belangrijk! "Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg", je kent deze uitspraak ongetwijfeld. Loopt het animo bij jouw onderneming momenteel een beetje terug of zit je qua groei op een plateau? Kijk dan ook eens verder en kom je er niet alleen uit? Dan kunnen we jou daar heel goed mee helpen. Misschien met een coachingstraject of wie weet een nieuwe branding of een brand identity fix. Zie je dat wel zitten of wil je daar meer informatie over? Boek gewoon een vrijblijvende focus call. Binnen maximaal 20 minuten weet jij meer en ben je sowieso meteen wat tips & tricks rijker.
👉 Boek een focus call
Binnenkort meer en vertel...
De komende tijd gaan we onze plannen verder uitrollen en betrekken we onze klanten en volgers daar graag bij. Blijf dus in the loop door ons te volgen op Instagram en door je te abonneren op de Awesome tips.
En wat vind jij er tot zover van? Laat het ons zeker even weten!