plaatsingsnr. 230203
Esgii is ontstaan tijdens een rondreis door Mongolië in augustus 2009. Esgii betekent vilt in het Mongools. Daar kwam oprichter Annelies Hendriks in contact met lokale mensen die viltproducten aan het maken waren. Al snel ontstond het idee om deze spullen naar Nederland te importeren om zo bij te dragen aan betere leefomstandigheden voor de Mongoolse bevolking. In mei 2010 is esgii officieel opgericht. Esgii werkt inmiddels samen met meerdere kleine Fair Trade-organisaties en is uitgegroeid tot een goed groeiende, duurzame onderneming. Esgii richt zich vooral op vilten sloffen en pantoffels.
Op dit moment wordt esgii gemanaged door Annelies Hendriks (oprichter, directeur) in samenwerking met een logistiek dienstverlener, IT-leveranciers en freelance expertise en slim gebruik van diverse online tools.
De eigenaresse heeft besloten een andere weg in te slaan. Esgii heeft absoluut groei potentieel, maar met de huidige beperkingen van eigen slagkracht, is het nu de tijd om dit unieke concept onder te brengen bij een partner die esgii verder kan laten groeien.
Wat krijg je allemaal bij de aankoop van deze onderneming?
- domeinnamen: esgii.nl en filzshuheshop.de
- NL Facebook: 2900 volgers
- Instagram: 1753 volgers
- Pinterest: 3,9 maandelijkse kijkers
- Twitter: 719 volgers
- DE Facebook: 1350 likes
- retour percentage in ca 7% in NL
Partners
- Myshop: uitgebreid webwinkelplatform: een e-commerce website, voorraadbeheer, ordermanagement, betaalplatform koppeling en klantenbeheer
- Strato: Powerwebbasis pakket, emailbeheer en domeinnamen
- ChannelEngine: platform met koppeling van de verkoopkanalen
- Bol.com; verkoop van esgii producten
- Zalando.nl; verkoop esgii producten
- VenD; verkoop esgii producten
- Vogelaar: verzorging fullfilment
- Familyblend/ Awin; Affliate marketing (April 2020 gestart)
- Flavourites; verzamelwebsite van allerlei bedrijven waar esgii ook bij hoort. Vanaf het begin staat esgii al vermeld op Flavourites onder accessoires en levert dat altijd bezoekers op naar esgii.nl https://www.flavourites.nl/webshop/esgii-nl
- Ecogoodies; vanuit Ecogoodies.nl altijd goed verkeer naar esgii.nl In het hoogseizoen staat esgii ook geregeld op de homepage
- AC Gruppe; klantenservice/ retourbeleid Duitsland
- Kiyoh; klantenbeoordeling systeem
- Mailerlite: programma om nieuwsbrieven te versturen, en bestand emailadressen klantenbestand
- Ambismart; SEO en landing pagina’s. Zorgen dan esgii NL/DE op relevante zoekwoorden gevonden wordt in combinatie met landingspagina’s
Kansen
Esgii heeft zich ontwikkeld tot een uniek merk met unieke premium producten. De webshop wordt goed gevonden en gekocht door de directe doelgroep. De doelgroep is nu vooral iets oudere volwassenen met bovengemiddeld inkomen. Door de achtergrond met fair-trade, duurzaamheid, ecologische ontwikkeling, ontwikkelingssamenwerking te combineren met ‘westerse’ smaak en eigen design heeft esgii een jaarlijks goed groeiende kring van fans.
Er wordt gezocht naar een nieuwe eigenaar die de visie en het plezier erin heeft esgii breder in de markt te zetten, waarmee een volgend level kan worden bereikt.
Reageer snel
Deze mooie onderneming kan binnenkort van jou zijn. KLIK HIER en neem contact op voor meer informatie (graag plaatsingsnr. 230203 vermelden), en wie weet ben jij straks de trotse eigenaar van dit bijzondere merk met goed lopende webshop.