Casestudy: Liefs uit Zierikzee branding, webshop + coaching

Casestudy: Liefs uit Zierikzee branding, webshop + coaching

In de eeuwen oude straatjes van Zierikzee vind je maar liefst 568 (!) monumenten, je kijkt er je ogen uit. Het is er heerlijk wandelen langs de kleine haven vol mooie jachten en gezellige terrasjes. Houd je van winkelen, dan heb je hier nog écht leuke, authentieke winkeltjes zoals Liefs uit Zierikzee. Eigenaresse Sascha kreeg laatst nog een handgeschreven (!) brief met complimenten voor haar bijzondere winkel. I rest my case.

Voor de zomer klopte Sascha bij ons aan. Ze had het SYSO webinar Opvallen bijgewoond en haar webshop Liefs uit Zierikzee was toe aan een stevige rebranding. Aanvankelijk werd er alleen gesproken van een verhuizing van Wordpress naar Shopify, maar gaande weg kwam daar ook branding en coaching bij. Inmiddels is alles om en ziet het er geweldig uit. Klaar om ook online te groeien!

Wie is Liefs uit Zierikzee?

Sascha is eigenaresse van conceptstore Liefs uit Zierikzee en werkt samen met leuke ondernemers die unieke producten maken of de allerleukste producten selecteren en inkopen. Ieder hoekje in de stenen winkel is met veel liefde en passie ingericht door een van de deelnemende ondernemers. De webshop bestond ook al even, maar heeft na de grondige restyling een belangrijkere taak gekregen en sluit nu naadloos aan op de winkel in Zierikzee. Als het hoogseizoen voorbij is en de toeristen weer naar huis zijn, kunnen ze zo toch nog op afstand shoppen bij hun favoriete winkel.

Liefs uit Zierikzee branding

Resultaat

Bij een branding en/of webshop project hebben we altijd eerst een gesprek, dan een online intake (vragenformulier) en vervolgens wordt er door ons een moodboard gemaakt. We bespreken dit moodboard met de klant, halen weg wat niet zo aanspreekt en voegen toe waar nodig. Uiteindelijk ontstaat dan een mooi visueel uitgangspunt en gaan we aan de slag. 

Het resultaat voor Liefs uit Zierikzee is een herkenbare branding met een helder en vrolijk kleurpalet. De stijl doet een beetje retro aan, maar is door het kleurgebruik toch ook helemaal 'nu' en oogt door het klassieke font tijdloos.

Naar de positionering van de onderneming is uiteraard ook gekeken. Wat doet de concurrent, waarmee val je op en wat maakt de onderneming uniek, is een greep uit de vele zaken waar naar wordt gekeken bij een restyling/herpositionering.

Om een voorbeeld te geven: Zeeland en Zierikzee zijn meer visueel aanwezig in de shop. Hierdoor wordt het zowel on- als offline een plek waar toeristen naar terug verlangen en de locals zich in herkennen. Ook de winkel zelf wordt door de mooie, nieuwe fotografie beter in beeld gebracht en offline worden er kortingskaartjes aan de klanten meegegeven om online te bezoeken.

Liefs uit Zierikzee logo

De nieuwe webshop

De gloednieuwe webshop is gemaakt met Shopify, de SaaS e-commerce oplossing die meegroeit met de onderneming en standaard is uitgerust met veel automatische marketing opties. Er is gekozen voor heel flexibel thema wat we volledig naar de branding en wens van Sascha konden inrichten. Liefs uit Zierikzee heeft een ontzettend leuk assortiment, maar bezocht je de oude webshop, dan had je daar helemaal geen idee van. Voor de nieuwe shop is daarom goed gekeken naar hoe de bezoeker zoekt en de categorisering is daar op aangepast.

Liefs uit Zierikzee webshop

 

Sascha - Liefs uit Zierikzee

We stelden Sascha van Liefs uit Zierikzee een paar vragen

Waarom ben je Liefs uit Zierikzee begonnen?

Omdat ik alles wat ik leuk vind samenkomt in de winkel (en webshop). Klantencontact vind ik erg leuk. Onze klanten zijn vaak ook toeristen en je hebt de hele dag zeer uiteenlopende gesprekken. Ook is het een feestje om op beurzen leuke (kleine Nederlandse) ondernemers te ontmoeten die erg mooie items maken die dan later in de winkel en webshop worden meegenomen door klanten die er net zo blij van worden. 

Wat vind jij het allerleukste product(categorie) uit het assortiment?

Ojee moet ik echt kiezen? Ik vind het zelf altijd heel leuk om een handgeschreven kaartje te krijgen dus die sowieso. De kaarsen zijn ook echt favoriet bij mij. De brillen van IKKI draag ik het hele jaar door. Ik kan niet meer zonder. En de handgemaakte keramiek lampen van Harm en Elka zijn ook erg bijzonder. Die mogen niet in dit rijtje ontbreken. 

Wat heeft je doen besluiten SYSO in de arm te nemen?

Ik heb hiervoor bij verschillende bedrijven een webinar gevolgd of kleine cursussen gedaan. Bij SYSO was alles duidelijk en praktisch. Hierdoor is alles goed te volgen en ben je niet onnodig veel tijd kwijt. Het contact met Mariko is heel prettig en bij vragen krijg je altijd snel een antwoord.  

Wat heb je als resultaat behaald met je nieuwe branding tot nu toe?

Het logo past heel goed bij onze winkel. Ik wist zelf dat ik het anders wilde en had ook een aantal punten waar het logo aan moest voldoen maar kon het niet goed samenbrengen. Mariko heeft dat heel goed opgepakt en het ideale logo voor ons gemaakt. 

Mogen we van je weten wat je toekomstplannen zijn?

Eerst even stilstaan met al het moois wat we nu met elkaar hebben neergezet. En ik ga nog verder met coaching van Mariko om de winkel en de webshop van Liefs uit Zierikzee nog meer onder de aandacht te brengen.  

Zou je SYSO aanbevelen?

Ja zonder twijfel! 💙

Liefs uit Zierikzee brandboard

Dankjewel Sascha

We hebben met veel plezier gewerkt aan jouw eigen unieke Liefs uit Zierikzee. Het mooi gaande weg te zien hoe alles zich uitrolde en ontwikkelde en dat jij openstond voor meer dan alleen een webshop verhuizing. Je hebt nu een complete update met alles erop en eraan, van hieruit kun je mooi weer veel verder groeien met jouw onderneming. Veel succes en wij blijven volgen!

👉 Ben jij ook toe aan een mooie (re)branding?
👉 Of heb je liever (ook) een nieuwe webshop?
👉 Wil je gewoon alles? Dan heb jij een Golden ticket nodig!